Belka
Czwartek, 28 Marca 2024   imieniny: Aniela, Sykstus, Joanna
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 

Ile branża mody wydaje na reklamę?

Data publikacji: 2018-10-05, Data modyfikacji: 2018-10-07
A A AWydrukDrukuj  
 
Branża mody w Polsce jest jednym z najprężniej rozwijających się rynków, również pod kątem reklamowym. Firmy w 2008 r. przeznaczyły na wszystkie możliwe formy reklamy 30 mln zł. Tylko 7 lat później urosły one do blisko 50 mln zł. Ile dokładnie branża mody wydaje na reklamę? Specyfika reklam w Polsce Różne badania pokazują, że branża obuwnicza i odzieżowa najczęściej opłaca miejsca dla swoich reklam w magazynach. Często zdarza się, że w drugiej połowie roku wynoszą one 60-70 mln, a czasem nawet 80 mln zł. Stanowi to zdecydowanie ponad połowę wszystkich kosztów reklamowych – ta wartość rośnie średnio o 20% z roku na rok. Dla porównania sektor farmacji czy finansów najbardziej koncentruje się na reklamach w telewizji, przeznaczając na nie znaczną większość swojego budżetu. Jednak branża modowa uzależniona jest od sezonów, dlatego też wydaje dużo więcej pieniędzy na reklamy w okresie, gdy wchodzą nowe kolekcje letnie (maj-czerwiec) oraz jesienno-zimowe (wrzesień-październik). Mimo to największy wzrost notuje ona w okresie przedświątecznym – wtedy tak, jak inne sektory, przeznacza na reklamę rekordowe sumy. Zróżnicowana branża modowa W badaniach wyszczególnia się różne kategorie branży modowej, jest to odzież, biżuteria i zegarki, obuwie, okulary i soczewki kontaktowe, wyroby skórzane i skóropodobne, tkaniny oraz półprodukty. Spośród nich największe kwoty na reklamy przeznaczają zawsze producenci odzieży, którzy wydają na nie nawet 50 mln zł – ta wartość również stopniowo rośnie z roku na rok. Branża odzieżowa ma także największy udział na rynku, jednak konsumenci coraz częściej sięgają po produkty z kategorii biżuteria i zegarki, kolejność ta może się więc zmienić w najbliższych latach. Te dwie kategorie w ostatnich latach stanowią ponad 80 proc. wszystkich budżetów. W stosunku do pierwszych dwóch kategorii, budżety reklamowe pozostałych są znikome. Na trzeciej pozycji plasują się producenci obuwia z budżetem reklamowym w okolicach 10 mln. Badania pokazują jednak, że coraz mniej wydaje się na promocję obuwia – ta tendencja utrzymuje się już od kilku lat.

Pełna treść wiadomości na: bloog.pl/?p=757
biblioteka-pajeczno.bloog.pl, Źródło artykułu: biblioteka-pajeczno.bloog.pl
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
Najnowsze komentarze
 
    Kreska
     




    Brak sond
     
    Newsletter
    Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
     
     
    pajęczański

    Powiat pajęczański - powiat z siedzibą w Pajęcznie w województwie łódzkim (na pograniczu wyżyny Małopolskiej i Niziny Wielkopolskiej). Został reaktywowany w wyniku reformy administracyjnej przeprowadzonej w 1999 roku. Powiat obejmuje gminy: Działoszyn, Pajęczno, Kiełczygłów, Nowa Brzeźnica, Rząśnia, Siemkowice, Strzelce Wielkie, Sulmierzyce.

    Obszar jest przyjazny turystom w każdym wieku i stopniu sprawności. Szczególnie zadowoleni będą Ci lubujący się w pieszym przemierzaniu nowych miejsc. Rowerzyści też nie mają prawa narzekać. Do ich dyspozycji oddano aż 4 szlaki najeżone zabytkowymi budowlami – Rezerwatów Przyrody, Jury Wieluńskiej, Przełomu Warty przez Wyżynę Wieluńską oraz Kurhanów Książęcych. Jeśli komuś to nie wystarczy, może wybrać się do rezerwatu geologicznego Węże. W tamtejszych jaskiniach można spotkać nietoperze.   

     

     

    Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola