Belka
Poniedziałek, 19 Listopada 2018   imieniny: Elżbieta, Seweryn, Paweł
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 

Real Time Marketing - najlepsze przykłady kampanii

Data publikacji: 2018-10-18, Data modyfikacji: 2018-10-24
A A AWydrukDrukuj  
 
Reklamy są wszędzie, widzimy je w telewizji, internecie, otwierając skrzynkę pocztową, Facebooka, Twittera. Ze względu na ten nadmiar reklam w przestrzeni publicznej, ludzie po prostu przestają zwracać na nie uwagę, dlatego aby ich zainteresować warto pomyśleć o real-time marketing. Czym jest Real Time Marketing? Real Time Marketing, czyli ‚marketing czasu rzeczywistego’, to marketing budowany w odpowiedzi na bieżące wydarzenia kulturalne, społeczne, polityczne. W ramach tego nurtu marketingowego występują zarówno kampanie odwołujące się do wydarzeń ostatnich dni i tygodni, jak i wydarzeń z ostatnich minut czy godzin. Dzięki odwołaniu się do tego co aktualnie ważne dla ludzi, więcej osób zwraca uwagę na prezentowaną reklamę i reaguje (polubienia, podania dalej, etc.). Najlepsze przykłady kampanii Zobaczcie najlepsze przykłady kampanii czasu rzeczywistego, które pozostawiły po sobie ślad na dłużej niż kilka dni… Reakcje na samozniszczenie obrazu Banksy’ego Jednym z najświeższych przykładów jest reakcja marketingowców na samozniszczenie obrazu Banksy’ego, które dokonało się 5.10.2018 podczas aukcji w Sotheby’s w Londynie, na której obraz ten został sprzedany za ponad milion funtów… Gdyby ktoś jeszcze nie widział tej sytuacji i był ciekawy jak Banksy dokonał zniszczenia swojego dzieła i jak to wyglądało podczas aukcji, to zobaczcie filmik na jego profilu na Instagramie:   Wyświetl ten post na Instagramie.   . „The urge to destroy is also a creative urge” – Picasso Post udostępniony przez Banksy (@banksy) Paź 6, 2018 o 10:09 PDT A tutaj już przykładowe odpowiedzi marketingowców na akcję Banksy’ego: Łowicz https://facebook.com/LowiczSamoNajlepsze/photos/a.351140788325359/1597512513688174/ McDonalds https://www.facebook.com/McDonaldsAustria/photos/a.218256321530929/1985159431507267/?type=3&theater   Urbanspoon https://www.facebook.com/urbanspoons/photos/a.1161940177152982/2267914793222176/?type=3&theater   Coca-Cola   Wyświetl ten post na Instagramie.   #Banksy Post udostępniony przez Coca-Cola Australia (@cocacolaau) Paź 8, 2018 o 9:07 PDT Reakcja Oreo na awarię światła podczas SuperBowl  Inny przykład dotyczy reakcji na awarię światła na ważnym meczu. Reakcja dotyczy meczu SuperBowl z 2013, ale warto przy okazji niedawnej (z 14.10.2018) polskiej awarii podczas meczu Stocznia Szczecin – Trefl Gdańsk, zwrócić uwagę na ważną kwestię dotyczącą reagowania na tego typu wydarzenia. W 2013 roku podczas amerykańskiego SuperBowl (jednego z najważniejszych wydarzeń sportowych w kraju) nastąpiła awaria światła. Reakcja Oreo na to wydarzenie pojawiła się w formie wpisu na Twitterze już po 10 minutach od zaistnienia awarii i zyskała prawie 15 tysięcy ‚podań dalej’. Power out? No problem. pic.twitter.com/dnQ7pOgC — Oreo Cookie (@Oreo) 4 lutego 2013 Przy tego typu reakcjach warto jednak być ostrożnym. Warto posłuchać wywiadu z Sarah Hofstetter (szefową agencji marketingowej odpowiedzialnej za wpis) o tym jak Oreo wykorzystało sytuację z ‚blackout’  z SuperBowl z 2013 roku, i jak to się stało, że udało im się tak szybko (w 10 minut od sytuacji, która się wydarzyła: 5 na stworzenie reklamy, 5 na odczekanie do momentu kiedy mieli pewność, że nikomu nic się nie stało i to jedynie problem z zasilaniem). Warto też zwrócić tutaj szczególną uwagę na to co mówi Sarah Hofstetter o odczekaniu odpowiedniego czasu, gdyż ostatnio podobna sytuacja miała na hitowym meczu siatkarskim w Polsce – zgasło światło. W pierwszej chwili, podawane były informacje, że to przez nieodpowiedzialnego kibica, który zapalił papierosa w niedozwolonym miejscu i sprawił że system alarmowy zwariował, ale w rzeczywistości istniało ryzyko pożaru ze względu na przegrzanie się jednego z elementów instalacji elektrycznej. Sytuacja była więc potencjalnie niebezpieczna dla wielu osób. Promować się na tego typu sytuacjach (awaria światła, brak prądu) możemy tylko gdy wiemy, że sytuacja nie była żaden sposób niebezpieczna dla uczestników i że nikt podczas niej nie ucierpiał.   Rozmowa z Sarah Hofstetter:   Reakcja na reklamę Volvo – Szpagat Van Damme   I trzeci przykład, czyli reakcja na reklamę Volvo, w której to reklamie  Jean-Claude Van Damme jedzie na dwóch ciężarówkach. Sama reklama, w której wziął udział Jean-Claude Van Damme wyglądała tak   A później się zaczęło… Swoje reklamy w postaci grafiki, zdjęć, czy nawet filmików zaprezentowały: Bonduelle, TicTac, Serce i Rozum, Coca-Cola, czy Tesco.   Bonduelle Przykładowo, Bonduelle umieściło szybko taki uroczy wpis na Facebooku: https://www.facebook.com/BonduellePolska/photos/a.141976802555095/546309585455146/?type=3&theater   Tesco Tesco natomiast stworzyło cały filmik – Ja Wam Dam Rabat:   -*-   Jak widać, jest wiele sposobów na reagowanie na aktualne wydarzenia, które można wykorzystać w swoich kampaniach czasu rzeczywistego, warto jednak pamiętać o tym, aby zawsze reagować dopiero wtedy kiedy wiemy, że uczestnicy sytuacji do której się odnosimy nie ucierpieli i sytuacja nie stanowiła żadnego zagrożenia dla otoczenia.

Pełna treść wiadomości na: bloog.pl/?p=782
biblioteka-pajeczno.bloog.pl, Źródło artykułu: biblioteka-pajeczno.bloog.pl
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Kreska
Dodaj artykuł
Najnowsze komentarze
 
    Kreska
     
    Polecane

    DOSTAWCY-INTERNETU-W-POLSCE-NAJLEPSZY-INTERNET

     




    Brak sond
     
    Newsletter
    Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
     
     
    pajęczański

    Powiat pajęczański - powiat z siedzibą w Pajęcznie w województwie łódzkim (na pograniczu wyżyny Małopolskiej i Niziny Wielkopolskiej). Został reaktywowany w wyniku reformy administracyjnej przeprowadzonej w 1999 roku. Powiat obejmuje gminy: Działoszyn, Pajęczno, Kiełczygłów, Nowa Brzeźnica, Rząśnia, Siemkowice, Strzelce Wielkie, Sulmierzyce.

    Obszar jest przyjazny turystom w każdym wieku i stopniu sprawności. Szczególnie zadowoleni będą Ci lubujący się w pieszym przemierzaniu nowych miejsc. Rowerzyści też nie mają prawa narzekać. Do ich dyspozycji oddano aż 4 szlaki najeżone zabytkowymi budowlami – Rezerwatów Przyrody, Jury Wieluńskiej, Przełomu Warty przez Wyżynę Wieluńską oraz Kurhanów Książęcych. Jeśli komuś to nie wystarczy, może wybrać się do rezerwatu geologicznego Węże. W tamtejszych jaskiniach można spotkać nietoperze.   

     

     

    Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola